Kenneth Holmström spelar och sjunger

Min musik för dig som gillar gamla låtar

84 svalor kom på Svalans medlemsmöte den 22 april.

Angela Eriksson informerade om kommande aktiviteter, som Vårresan den 29 maj, Vitsippspromenaden den 25 april, besök på Trädgårdsföreningen den 8 maj och Gökottan den 9 maj.

Angela hälsade också två nya medlemmar välkomna.

Så var det dags för Kenneth Holmström att framföra sitt nostalgiprogram.
Musik för dig som gillar gamla goa låtar.

Kenneth Holmström spelar klarinett, olika saxofoner, gitarr och sjunger.

Mellan låtarna underhöll oss Kenneth med historier från livet med dansbandet Drifters. Som att damerna kastade upp sina handväskor på scenen för där låg dom tryggt fram till sista låten var spelad.

Några scenkläder från dansbandstiden fick vi se, och Kenneth berättade att sömmerskan  som sydde deras kläder, hade sytt en modernare skjorta för något år sen till honom.

Vi fick höra låtar från Sven-Ingvars, Trio med Bumba, Thorleif, Spotnicks och Lasse Dahlqvist m.fl.

Kenneth Holmström bjöd på en härlig blandning av musik från 60-talet. Mellansnacket var även från vår ungdom. Mycket igenkänning.
Lokalen var nästan fullsatt och Svalorna sjöng med när vi kunde texten.

En riktigt härlig timma med goa låtar.

Kaffe och goda smörgåsar och liten kaka smakade bra. Lottdragning och några Svalor gick hem med en blomma.

Text: Agneta Hjelm Strömberg och Lars Hammarstedt
Bilder: Lars Hammarstedt