30 januari Paul Käll

Paul Käll underhåller oss

Medlemsmöte den 30 januari 2023
Ordföranden Bibbi Wahlqvist hälsade alla hjärtligt välkomna, och ett särskilt välkommen till Trubaduren med den 12-strängade gitarren Paul Käll från Floda.

Ordförande hälsar också nya medlemmar välkomna.

Ulf Bramsby berättar om tillfälle att träffa en föreläsare från Trafikverket som lär oss om regler i trafiken och då vi också får möjlighet att ställa frågor.

Angela Eriksson berättar att Friskis & Svettis startar en Seniorgympa, broschyrer finns på borden. Angela informerar också om Pratcaféet som Svalan, Studieförbundet Vuxenskolan och Partille kommun startar för att nå ensamma personer i Partille.

Stickgänget vill gärna ha restgarner att använda till plagg att skicka till familjer i Rumänien. Lämna in till Svalans möten om ni har.

Efter den informationen var det dags för Paul Käll att spela och sjunga för oss. Det skall vara melodier på svenska från 50- 60-talet det går alltid hem, sade han. Och vi fick höra melodier ur hans repertoar,  som då sjöngs av Lasse Lönndahl, Cornelis Vreeswijk, Sven-Ingvars, Owe Thörnqvist, Little Gerhard, Evert Taube, Elvis Presley med flera. Bibbi tackade Paul Käll för vacker sång och musik och sedan fick vi kaffe och goda smörgåsar.

Dagen avslutades med lottdragning av blommor.

Text: Agneta Hjelm Strömberg
Bilder: Lars Hammarstedt och Agneta Hjelm Strömberg