25 september Lars-Inge Stomberg

På medlemsmötet 25 september var det fullt hus.

Angela hälsar välkommen.  Presentation Lars-Inge Stomberg
Hälsar nya medlemmar välkomna

Angela informerar om medlemsavgiften 2024 avin skickas ut i november. Avgiften ska vara betald 31 januari.

Föreningen önskar att fler betalar sin medlemsavgift med e-faktura.
"Om du har internetbank kan du anmäla dig senast den 15 oktober 2023, för att få 2024 års avi för medlemsavgiften via e-faktura".

Kontakta din bank direkt om du behöver hjälp.

Lars tipsade om Bowling och lunch 4 oktober.  Anmälan senast 27 september.

Lars presenterade också ett förslag, att 10 mars åka med buss och se nästa års Falkenbergsrevy. Inte så många som var intresserade.
Vi kollar på medlemsmötet i oktober, om det finns så mycket intresse, att vi kan boka buss och föreställning. Bussresa, lunch och parkettbiljetter kostnad 995 SEK

Christina informerar på medlemsmötet om kommunal service.

Du som är över 65 år och som behöver hjälp med att sköta dina personliga och praktiska vardagssysslor kan få hjälp och stöd från äldreomsorgen. De flesta insatser inom äldreomsorgen behöver du ansöka om hos kommunens biståndshandläggare.

Kommunen erbjuder också fixartjänst, anhörigstöd samt mötesplatser och aktiviteter för äldre - så kallade seniorträffar. Dessa verksamheter är tillgängliga för alla över en viss ålder och eller för dig som uppfyller vissa kriterier.

Broschyrer med information fanns att ta med sig

Vi fick sedan berättelsen om Jonsered i tal och bild av Lars-Inge Stomberg. En mycket uppskattad presentation, som sedan följdes av flera frågor från publiken.

Kaffe, goda smörgåsar och liten kaka smakade bra.

Några ”lyckliga” hade tur och vann en chokladask på sin inträdesbiljett.

Text: Agneta Hjelm Strömberg
Bilder: Lars Hammarstedt