23 oktober Tommy Jonsson

Medlemsmöte 2023-10-23

90 Svalor samlades i församlingshemmet. Angela Eriksson hälsade välkommen och lät vår underhållare Tommy Jonsson presentera sig.

Angela talade om att vi stänger entrén vid 100 deltagare, så vi ber er tänka på att inte hålla platser, för då kan det bli så, att när vi skrivit in 100 deltagare så är det stängt. Och har inte kompisarna kommit då, så kommer dom inte in. En lösning är väl att betala och anmäla dom ni vill hålla plats till.

Har du något problem angående din telefon, padda eller dator gå till Allum utanför ICA den 7/11 kl. 13.00-14.00

Lars Hammarstedt informerade om Falkenbergsrevyn den 10 mars och frågar om intresse finns, om det är så, skriv på en intresseanmälan. Om vi blir tillräckligt många för att boka buss, biljetter och mat.

Söndagsmiddag på Piccolo 29/10 14.30 anmäl till Rolf

Anmäl er till besök på Sjöfartsmuseet senast 1/11 till Gun eller idag till Lars.

Agneta  efterlyste fler medlemmar som vill bli aktiva i styrelse, valberedning och funktionärer vid medlemsmöten.

I höstens kurs ”Balansera mera Tips för att förebygga fallolyckor” var det några som inte fick plats, så det blir en kurs i vårens program.

Tommy Jonsson gav oss många ”musikaliska vykort” En underbar underhållning med piano och sång. Stående applåder!!

Kaffe och goda smörgåsar och liten kaka smakade bra. Lottdragning och  några svalor gick hem med en chokladkartong.

Text: Agneta Hjelm Strömberg
Bilder: Lars Hammarstedt