21 november Chess orkester

Chess orkester med Boel och Marek underhöll oss med härlig musik

Många medlemmar kom till vårt medlemsmöte, trots halka och snö.

Bibbi hälsar välkommen och hälsar också fyra nya medlemmar välkomna till oss.

Annelie Brattfors från Studieförbundet Vuxenskolan informerade om Vuxenskolans verksamhet och samarbetet med Svalan

Tarja Larsson som är Seniorträffsamordnare i Partille kommun presenterade sig och sin verksamhet. Seniorträffarna på Furulund, Forellen, Brattåskärr och Mosaiken erbjuder olika former av samvaro.

Tarja berättade om ”Pratcaféet” som ska öppna på Studieförbundet Vuxenskolan i vår.

Vi fick ett återbud av vår filmförevisare, och många av våra gäster hade nog bespetsat sig på att få se filmen om det vackra Apulien, men vi får se filmen i vår istället.

Att hitta någon som på mycket kort varsel kunde rycka in var inte så lätt, men det lyckades efter en del telefonsamtal.

Chess orkester med Boel och Marek kom och underhöll med kända sånger och publiken sjöng med och var glada.

Kaffe, god smörgås och liten kaka smakade gott.

Chess spelade några låtar till. Bibbi tackade Chess för underhållningen med en liten julklapp.

Sen blev det lottdragning och några Svalor gick hem med en fin cyklamen.

Tack för idag och välkomna på medlemsmötet den 12 december, då kommer tomten!

Bilder: Lars Hammarstedt