Ordföranden har ordet

Hej Alla Medlemmar!

Nu har vi knåpat ihop ett, som vi tycker, omväxlande program som vi hoppas skall bli uppskattat av er.
Det är ett ganska omfattande arbete att få till alla delar.
Stort Tack till Gun-Britt och Rudolf samt våra annonsörer, utan er blir det inte ett så fint programblad.
Ni skall veta att det är många föreningar som sneglar och frågar hur vi gör. Så lite stolta skall vi vara.

Styrelsen har fått tillökning med Claes Lundhquist på en suppleantplats. Det kommer att bli en bra kraft.
Problemet är valberedningen, Lars-Göran Andersson vill ha hjälp.

I slutet av augusti deltog vi i Förbundsmästerskapet i Boule i Västervik med 5 lag från Blåelden. Inte dåligt att åka iväg i tre dagar och tävla med femton personer. Det var över 100 lag från hela landet som deltog. Boule-verksamheten är mycket aktiv och vi har fått förtroendet att arrangera DM för Distriktet maj i Tjusby. Tack till alla Boulare med Ulla Andersson i spetsen.

Vi jobbar på med frågan om Trygghetsboende. Det går lite trögt, men vi kör på.
Tillsammans med PRO har vi aktiviteter varje onsdag i Folkets Hus, som är öppet för alla Seniorer.

Jag vill rikta ett stort tack till alla som hjälper till vid våra möten-träffar-aktiviteter, ingen nämnd ingen glömd, ni är ovärderliga.

Nu hoppas jag att alla medlemmar får bra helgdagar, så träffas vi på aktiviteter på våren.
Vi börjar med årsmötet i januari.
Sköt om er!

Hälsar