16/2 Pubafton

Succé för Seniorernas Pubafton på Folkets hus, Borgholm.
Torsdagen den 16 februari kl.18.00 samlades ett 60-tal seniorer från SPF Blåelden och PRO för att för första gången tillbringa en Pubafton tillsammans.

Pubafton, denna aktivitet är ett samarbete mellan SPF och PRO, men den här allra första gången så var det SPF som var värdförening med ordföranden Per-Einar Tuvesson som bartender. Gästerna möttes i entrén av kassören Ingmari Strandh som mottog betalning, för den plocktallrik från Himla Gott som sedan hämtades vid baren. Därefter kunde drycker, med eller utan alkohol köpas till ett ”utan vinst-intresse-pris”. Det blev trevliga samtal vid borden och särskilt uppskattat blev underhållningen av Borgholms Dragspelsklubb, som överraskande ägnade sin torsdagsträning hos oss i Folkets Hus. Deras underhållning uppskattades, musikgruppen fick stående ovationer när de tackade för sig och lämnade scenen.
Innan seniorerna, tacksamma för denna afton, vid niotiden lämnade lokalen, så meddelade PRO ordförande Jan Tordkvist att nästa pubafton skulle ske under mars månad.

Bartender Per-Einar Tuvesson

Från Vänster; Göran Andersson, Peter Bakker, Åke Johansson, Åke Håkansson, Wäinö Björklund, Per Bondesson och Jan-Erik Johansson

Gun-Britt Sjöblom text och bilder