14/12 Julfest

Fyee från Fööe spelade och sjöng vid SPF:s Blåeldens julfest.

Programbladet för våren 2024 presenterades och delades ut till medlemmarna.

- Ät bull, barn, det finns gott om bull i burka. Så sjöng "gräbba från östre siin". Hon heter Karin Johansson, född i Gårdby, och medlem i musikgruppen Fyye från Fööe... Tillsammans med Per Arnér, Jörgen Hedman och Mikael Axelsson framfördes både julsånger och andra sånger, bland annat från deras medverkan i en riktig Bond-film av Sven Ekberg och Henrik Insulander.

Det var julfest hos SPF-seniorerna Blåelden på Folkets Hus i Borgholm. Publiken underhölls av musikerna som alla bor i Föra, som sjöng en blandad repertoar, både eget skrivet av Jörgen Hedman. Akta dig när du är i Kalmar och om Allt som blåste bort, var ytterligare två sånger.

Till början avåts en jultallrik från en lokal restaurang. Hilma-gott var allas åsikt om maten.
Musikerna sjöng i två omgångar, däremellan sköttes en lotteridragning om.

Ordföranden Per-Einar kallades fram och fick ta emot en julklapp av styrelseledamöterna Birgitta Lundman och Monica Stegermark, som tack för årets arbete.

Avslutningsvis önskade Per-Einar alla närmare 90 medlemmar en God Jul och ett Gott Nytt år.
Så fick de församlade SPF-arna ta emot prorgrambladet för våren 2024, skickligt redigerad och bearbetad av Gun-Britt Sjöblom och Rudolf Overå. Ur kommande aktiviteter kan nämnas besök av kommunpolis Sofia Eriksson och arkeologen Jan-Erik Fallgren. Det blir också utflykt till Gärdslösa prästgård och bildvisning från en resa med Hurtigruten.

Bild &Text: Åke Johansson