SPF Seniorerna Blåelden Borgholm

Östra Kyrkogatan 15 lgh 1101
387 31 BORGHOLM

E-post: tuvesson.pe@gmail.com

SPF Seniorerna Blåelden i Borgholm tillhör Kalmar-distriktet av Sveriges Pensionärsförbund. Årsavgiften för år 2023 är 275 kr, inkl avgifter till distriktet och förbundet. Om du anmäler dig under årets fjärde kvartal gäller medlemsavgiften även för påföljande år. Du får medlemstidningen Senioren och förmånliga erbjudanden rörande försäkringar, bensin, el m.m samt dessutom lokala förmåner i Borgholms kommun.

Klicka på länken Förbundet för fullständig information om medlemsförmåner.

Under år 2022 fick vi en egen seniorlokal tillsammans med PRO.
Törnrosen med kök samt en kontorslokal i Folkets Hus.

Vi anordnar i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan studiecirklar i många olika ämnen. Dessa program brukar presenteras i våra programblad med anvisning om hur anmälning sker men det förekommer också nystart av program under verksamhetsåret. Vi håller också igång med utomhusaktiviteter och promenader under den varma årstiden och bedriver boule, kortspel och andra inomhusaktiviteter under den mörkare och kallare årstiden.

Vi reser och gör studiebesök främst inom Öland men också till sevärdheter i angränsande landskap eller utomlands.

Om Du är intresserad av att se vår verksamhet är Du är välkommen att komma till ett månadsmöte för att få veta mer innan Du bestämmer Dig för att bli medlem.

Välkommen som medlem!