22/9 Ölands golfklubb, Källa

Medlemmar från Blåelden gjorde i veckan en utflykt till Källa Golf på norra Öland. Träffen började med lunch i form av raggmunk eller en kötträtt.

Vi fick höra om Källa Golfs historia av Thomas Nilsson.
Klubbchefen berättade att anläggningen snart fyller fyrtio år. Det startades år 1983. Numera med 4-5 anställda, varav några är säsongsanställda. Det finns både en 9-håls och en 18-hålsbana, som ligger naturskönt strax norr om Källa kyrka. Ettusen medlemmar som betalar drygt 5000 kr per år och då ingår fritt spel.

Föreningen har ordnat vattendammar för att bevattna banorna och funderingar på att bygga solceller för att spara energi. Ölands Golfklubb, som driver banorna har två ungdomar nämligen Elvis Krumlinde och Oskar Toreld, som är i topp-200 i svenska eliten från division 2.
Ordföranden Per-Einar Tuvesson överlämnade avslutningsvis en present till Thomas Nilsson. Per-Einar berättade för seniorerna om kommande aktiviteter.

Text och bild: Åke Johansson