Årsmöte 2023-02-16

SPF Seniorerna Norra Mo har haft sitt årsmöte i Bottnaryds församlingshem

Årsmötet, med ett 50-tal närvarande, inleddes med en sång av kören. Därefter följde parentation och ljuständning för en medlem som lämnat oss under året och ytterligare en stämningsfull sång. Vi fick lyssna till diktläsning: "Kanske är jag en blomma på sommarens äng" skriven av Atle Burman. Sedan sjöng Allan och Bror: "Gud har välsignat Sverige", en sång som Helna Molin skrivit och Allan har tonsatt.

Förhandlingar följde. En del förändringar har skett i styrelsen. Föreningen har fått en ny ordförande på ett år och en ny vice ordförande. Ordförande på ett år: Olle Levinsson. Vice ordförande: Ulla Cronqvist.

En sak som vi kan nämna är att den skattefria bilersättningen är höjd fr.o.m. 1 januari 2023 till 25:--/mil.

Efter förhandlingarna fick vi god smörgåstårta med kaffe och lät oss väl smaka.

Komminister Carina Hallén höll en andakt som handlade om kärlekens väg och läste från Psalm 86. Texten var väl vald inför Fastlagssöndagen.

Avgående ordförande Gunvor och vice ordförande Margareta avtackades.

Nästa samling möts vi i Norra Unnaryd 16/3. Då får vi lyssna till musikunderhållning av Josefin Gillisson. Samåkning från Tempo kl. 14.00 som vanligt.

Efter lotteridragning i vanlig ordning avslutades årsmötet med körens signaturmelodi "Glory Halleluja" och "Kvällsfrid" av Pälle Näver.

Britt Frylén