Årsmöte 2020-02-20

• Årsmöte 2020-02-20

Årsmöte 2020-02-20.

SPF Seniorerna i Norra Mo höll sitt årsmöte 2020-02-20 i Bottnaryds församlingshem. Ett 60-tal medlemmar hade mött upp för att avsluta 2019 och se fram emot ett nytt verksamhetsår 2020. Ett oskrivet blad ligger framför oss.

Årsmötet inleddes av vår ordförande Thorleif Rubin. Under året hade fyra medlemmar lämnat oss och en parentation följde. SPF-kören sjöng "Tysta skyar" och Thorleif tände ett ljus för var och en av dem. Gunvor Lindgren läste Bo Setterlinds dikt: "En gammal odalman" och kören fortsatte med "Som liljan på sin äng" och vi tänkte på våra bortgångna vänner under en tyst minut. Under parentationen hölls svenska flaggan och SPF-flaggan av Olof Levinsson och Sven-Ola Eriksson.

Därefter var det dags att öppna årsmötesförhandlingarna. En sammanställlning av detta finns att läsa i bifogad länk.
Årsmöte 2020

Efter förhandlingarna fick vi ett kort besök av vår kyrkoherde Carina Hallén. Hon tog oss med i några tankar om fastetiden. Vi kan kanske ta det lite lugnt och tänka på våra medmänniskor i stället för att jaga runt i högt tempo. Fastetiden är en övning för oss.

Med Carinas tänkvärda ord i minnet fick vi gå till kaffebordet och där blev vi bjudna på en härlig smörgåstårta. Det blev en riktig festlig avslutning på årsmötet.
Två nya medlemmar hälsades välkomna till föreningen.
Birgit Fransson avtackades för sitt arbete i valberedningen.
Lars Fransson informerade om "Änglagårdsresan" den 26 maj. Arrangeras av Hembygdsföreningen, PRO och SPF. Anmälan till Edgar Folkesson senast 10 maj.

Efter avslutad lottdragning började eftermiddagen lida mot sitt slut och vi fick återvända till våra respektive hemorter. Nästa månadsmöte 19 mars träffas vi i Norra Unnaryd. Då kommer SPF-kören från Mullsjö att sjunga för oss.
Välkomna då!

Tyvärr blev det planerade mötet i Norra Unnaryd inställt med anledning av pågående Corona-utbrott.
Vi hoppas få lyssna till SPF-kören från Mullsjö vid ett annat tillfälle.
Detta referat har blivit försenat på grund av att samtliga SPF:s hemsidor har drabbats av datahaveri och inte gått att redigera sedan 21 februari.
2020-03-17
alj