Informationsbrev

Informationsbrev från Styrelsen

• Sommar

När sommaren börjar dofta höst…
är det dags att välkomna till höstens aktiviteter i vår förening. Vi kommer inte att kunna starta helt enligt vårt ordinarie utbud pga. pandemin men vi gör så gott vi kan. Alla våra aktiviteter kommer att genomföras på ett corona-säkert sätt och utifrån de restriktioner som gäller. Med tanke på smittläget kan det bli hastiga förändringar och inställda aktiviteter.
Vi kommer kontinuerligt att lägga in aktuell information på vår hemsida, sök på ”SPF Seniorerna Vallda-Släp” och på vår Facebookgrupp. Sök ”SPF Seniorerna Vallda Släp” på Facebook och gilla sidan, ansök om medlemskap, så blir du insläppt!

Årsmötet
Det försenade årsmötet kommer att äga rum måndagen den 13 sept. kl 14 00 på Västkustgården, Lerkil. Kör du Valldavägen dit, tar du avfarten mot Lerkil. Efter ca 2 km ser du skyltarna Equmeniakyrkan och Västkustgården vid avfartsvägen till Sandö. Parkera på Västkustgårdens p-plats eller på planen framför gården.
Buss 733 har hållplats ”Kärret” utanför Västkustgården.
Styrelsen hade tänkt sig ett festligt och innehållsrikt årsmöte som start efter pandemin men som pandemiläget är just nu blir det ett mera sparsmakat årsmöte, som vi försöker arrangera på ett smittsäkert sätt. Det blir fikapåsar med dryck och gott innehåll istället för sedvanlig servering. Det blir ingen underhållning men vi hoppas ändå på ett trevligt årsmöte där vi får mötas igen.
Årsmöteshandlingarna läggs ut på hemsidan. En mindre upplaga finns tillgänglig på årsmötet.
Smittläget gör att vi behöver ha anmälningar till årsmötet för att arrangera det på ett säkert sätt.
Anmälan till årsmötet senast måndag 6 sept. till Kerstin Samuelsson, 0703-68 40 18, kerstin.samuelsson@icloud.com

Månadsmöten
Samtliga månadsmöten under hösten kommer att hållas i Vallda församlingshem. Släps församlingshem är inte tillgängligt för bokningar under hösten.
Nuvarande smittläge och lokalens storlek gör att vi måste begränsa antalet deltagare till 50. Anmälan till månadsmötena görs senast en vecka innan mötet till Kerstin Samuelsson, 0703-68 40 18, kerstin.samuelsson@icloud.com
Måndag 4 oktober kl. 14.00 David Carbe och Johan Walter underhåller med visor, rock´n roll och Elvis
Måndag 8 november kl. 14.00 Lantbrevbäraren Ulf Magnusson. En nostalgisk resa i ord och bild om lantbrevbärarens arbetsdag på sjuttiotalet.
Fredag 3 december preliminärt planerar vi för Julbord på Särögården med fin underhållning och god mat. Mer information längre fram i höst.

Vandringar
Våra populära vandringar fortsätter med åtta härliga höstvandringar. Ingen föranmälan – bara kom och klä´ dig efter väder. Om inte annat anges är samling kl 11.00 vid angiven plats. Ta med eget fika.
Torsdag 26 aug. Varla + Kungsbackaskogen. Samling parkeringen Klovsten.       Torsdag 2 sept. Mot okänt mål! Samling kl 10.00 vid Vallda Trekant. Samåkning. Chaufförerna får milersättning. Medtag eget fika och lunchpengar. Hemkomst ca kl 15.00.
Torsdag 23 sept. Torrekulla. Samling kl. 10.30 vid Särögården.
Torsdag 7 okt. Amundön. Samling Amundöns parkering
Torsdag 21 okt. Bunketorp. Samling parkering Södra Bansjön. Samåkning från Särögården kl 10.30.
Torsdag 11 nov. Särö Budskär. Samling vid Blomstermåla.
Torsdag 25 nov. Amundön-Snipen. Samling Amundöns parkering.
Torsdag 2 dec. Grillning Gräppås. Samling (OBS ändrat) Parkeringsplatsen Klubbstugan Gräppås Golfklubb.

Trädgårdsgruppen
Alla växtintresserade är välkomna. Vi ger varandra tips, gör studiebesök, byter växter, sår och planterar. Vi håller kontakt via mail. Nya medlemmar kontaktar Margareta Stiernstedt, 0708-28 41 73 stiernstedt2010@gmail.com

Internationell och folklig dans
Eftersom många vill, tar vi en termin till.
Vallda bygdegård varje måndag 10.00-12.00 med start den 20 sept.
Kaffepaus efter halva tiden (medhavd förtäring). Lågklackade skor gäller och inga ringar som kan fastna.
Information och anmälan ring Mona Sundborg 0735-42 11 91 goransundborg@gmail.com

Vill du pröva nytt?
Vill du spela ett roligt sifferspel RUMMIKUB? (Mycket populärt i andra länder).
Ring Margareta Stiernstedt 0708-27 41 73 för mer information
Du kan också ringa Margareta om du vill spela UKULELE eller vill delta med annat instrument i Ukelelegruppen.

Canasta
Planerar fortsätta onsdagar 10-12. Lokal ännu ej bestämd. Kontakta Eva Johansson
0709-42 14 54 eva.kj1@hotmail.com

Kontakt
Om du undrar över något i vår verksamhet eller bara vill ha kontakt med någon i styrelsen, ring oss gärna – telefonkontakter är viktiga i dessa tider!

Lars Smedberg, ordförande 0733-48 10 31 larsfasmedberg@gmail.com
Anita Norman. vice ordförande 070-780 33 46 anitagunilla.norman102@gmail.com
Ingemar Nordieng, sekreterare 070-594 23 53 ingemar.nordieng@gmail.com
Barbro Sandberg, kassör 0722-50 17 03 barbro.a.sandberg@telia.com
Margareta Stiernstedt, medlemssekr. 0708-28 41 73 stiernstedt2010@gmail.com
Magnus Elieson 0703-21 46 07 magnus.elieson@gmail.com
Kerstin Samuelsson 0703-68 40 18 kerstin.samuelsson@icloud.com
Ingemar Olsson 070-772 74 99 ingemar.inolit@gmail.com
Inga Börjesson 070-693 23 63 borjesson.inga@gmail.com

Styrelsen hälsar er alla välkomna och ser fram emot en god gemenskap i höst!