Trivsamt månadsmöte

SPFs månadsmöte den 15 januari i Vallda församlingshem var välbesökt. Efter alla helger var det roligt att träffas igen och ge sig i kast med musikfrågesport och andra begivenheter.

Först fick vi välkomstord och lite tankar om arbetet i föreningen detta valår av ordf. Lars Smedberg. Därefter följde information av Ulf Nordenman om Brottsofferjouren, vad den står för och hur den hjälper oss och anhöriga i olika rättsmål bl.a som vittnesstödjare. Vi fick se ett par kortfilmer med exempel på brottssituationer som kan uppstå.

Mötets huvudprogram utgjordes av Musikquiz med trubaduren Niklas Carlsson. Frågebladen var utlagda och varje bord med 6-7 personer bildade ett lag. Niklas gick igenom reglerna (inget googlande) och illustrerade frågorna med sång till eget gitarrakompanjemang på ett bra och skickligt sätt. Det gällde dock för honom att sjunga INNAN frågorna ställdes, för sedan var det svårt att göra sig hörd. Lagen gick in med liv och lust för uppgifterna och diskussionens vågor gick höga. En del frågor var lätta och några riktigt kluriga som det väl ska vara i en bra quiz. Niklas fick oss verkligen att trivas med sin underhållning och sina frågor. Inget lag hade alla rätt, men bästa lag fick en godispåse i pris. Samma pris fick även det lag där man glatt tillstod att man missat en del svar.

Som vanligt under månadsmötena serverades kaffe och goda smörgåsar. Prispåsarna gick runt och alla var eniga om en trevlig upptakt på SPF-året.

Innan mötet avslutades var det dragning i medlemslotteriet och några fick ytterligare guldkant på sin dag.

Gunilla Sandell

Bild på Niklas Carlsson.