Rapport från Årsmötet

Årsmöte SPF Seniorerna Vallda-Släp
Vårt årsmöte för 2020 genomförde vi den 10 februari i Släps församlingshem. Vi var 73 medlemmar som samlats för att höra styrelsen redogöra för 2019 års verksamhet och ekonomi, samt besluta om 2020 års verksamhetsplan, budget, olika val mm.

Vår ordförande Lars Smedberg öppnade årsmötet och hälsade oss välkomna. Därefter höll Mona Sundborg parentation med tyst minut över de 14 medlemmar som gått ur tiden, och Elly Persson spelade ett stycke på piano. Sedan valdes Milton Jonsson till ordförande för årsmötet och vi fastställde föredragningslistan, utlysandet, röstlängd,verksamhetsberättelse, ekonomi och revisorernas berättelse samt beslut om ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter för 2019.

Och nu hade vi kommit fram till 2020, och här var nya beslut att fatta.Vi började med en verksamhetsplan och budgeten, fortsatte med styrelsen, revisorer, valberedning, representanter och ombud mm. För styrelsen kan nämnas att Lars Smedberg omvaldes till ordförande under 2020, att Anita Norman, Ingemar Nordieng, Ingemar Olsson och Kerstin Samuelsson omvaldes på två år, och Magnus Elieson från Vallda nyvaldes på ett år.

Därefter informerade Kerstin Samuelsson om kommande resor och aktiviteter, och årsmötets ordförande tackade styrelse och funktionärer för det gångna årets arbete, och lämnade över klubban till Lars Smedberg. Han tackade Milton Jonsson för fint genomfört årsmöte, samt stort tack och blommor till Gunilla Sandell (foto), Lars B. Ericsson och Bengt Viktorsson, som alla lämnade olika uppdrag.

Därefter förklarades årsmötet avslutat, men inte sammankomsten, för nu kunde vi glädja oss åt en mycket trevlig och fin uppvisning av vår internationella danstrupp under ledning av Mona Sundborg. De var 12 dansare som dansade 8 olika danser, man började med en engelsk quickstep och avslutade med en amerikansk linedance, följt av applåder och rosor. Under dansen kunde vi njuta av kaffe och en god fralla, som Kerstin Lager med medhjälpare fixat fram. Och som avslutning hade vi dragning på lotterierna, där många lyckliga vinnare dök upp.

Vi andra får se fram emot nästa månadsträff den 9 mars då Kathinka Lindhe berätter om Vesuvius och Pompeji. Väl mött.

Göran Malmqvist

Foto Tommy Sandell