Sommarhälsning

Ännu ett annorlunda år...

Inte kunde vi väl tro i vår vildaste fantasi att det skulle bli ännu ett annorlunda år då vi inte kunde träffas som vanligt i våra månadsmöten och aktiviteter. Och att inte kunna träffa våra barn och barnbarn, vänner och släktingar, som vi alltid har gjort tidigare. Men så blev det!

Men! Nu har väl de flesta av oss fått våra sprutor och vi kan så smått skönja ljuset i tunneln och se fram emot ett något mera normalt liv så att vi kan umgås och träffas igen—men fortfarande lite försiktigt!

Det betyder också att vi till hösten siktar på att komma igång med vår verksamhet igen. Vi ser verkligen fram emot att kunna mötas igen på våra månadsmöten, dricka en kopp kaffe, återknyta kontakter och kanske också knyta nya kontakter.

Årsmöte (Kallelse)
Det låter kanske lite fantasilöst att starta hösten med ett årsmöte, som egentligen skulle ha hållits i februari. Så därför gör vi det här årsmötet lite extra festligt och firar med extra god servering och underhållning alldeles gratis.

Årsmötet hålls måndagen den 13 september kl 14.00 antingen inomhus i Vallda församlingshem eller utomhus på Västkustgården, Lerkil beroende på hur restriktionerna är då.

Om du, som har haft uppdrag i föreningen, mot förmodan vill lämna ditt uppdrag, anmäl detta så snart som möjligt till valberedningens sammankallande

Göran Malmqvist 0705-41 09 75 eller goran.malmqvist05@gmail.com

Månadsmötena
Under hösten kommer vi att ha alla våra månadsmöten i Vallda församlingshem. Detta beror på att Släps församlingshem inte kan bokas under hösten pga. reparationer och andra aktiviteter.

Preliminära datum (måndagar):
13 september (årsmöte), 4 oktober, 8 november, 6 december.

I vårt nästa utskick i augusti presenterar vi artister och föreläsare som kommer till månadsmötena.

Övriga aktiviteter
Just nu pågår planeringen av övriga aktiviteter bland annat trädgårdsgruppen och boule, där vi har en ny bana från hösten. Självklart kommer vi också att fortsätta med våra uppskattade promenader. Övriga aktiviteter kommer vi att informera om i vårt nästa utskick i augusti.

Facebook-hemsidan
Vår hemsida har fått ett nytt gränssnitt och är nu mera lättnavigerad och inbjudande. Ta en titt på www.spfseniorerna.se/distrikt/hallandsdistriktet/foreningslista/spf-vallda-slap/
Facebook-gruppen växer i antal och närmar sig 120 medlemmar. Där lägger vi ut dagsaktuella inlägg och lite bilder mm från våra aktiviteter. Om du vill vara med i gruppen och har Facebook gör du så när: Gå in på din Facebooksida och sök på ”Spf Seniorerna Vallda-Släp” Gilla sidan, så ser vi till att du kommer med i gruppen!

Lokala rabatter
Ditt medlemskap innebär att du har fina rabatter i ett antal lokala företag. Årets rabatthäften kommer att delas ut på kommande månadsmöten. Men du kan använda dig av bifogat blad om du vill utnyttja en rabattmöjlighet innan du fått rabatthäftet. Ny föreningsannonsör är Deux Milles Frisör Yousef. Vallda Säteri. Tel 0300-252 26, som ger 10 % rabatt.

Kontakt
Om du undrar över något i vår verksamhet eller bara vill ha kontakt med någon i styrelsen, ring oss gärna – telefonkontakter är viktiga i dessa tider!

Mobil Mailadress
Lars Smedberg, ordförande 0733-48 10 31 larsfasmedberg@gmail.com
Anita Norman. vice ordförande 070-780 33 46 anitagunilla.norman102@gmail.com
Ingemar Nordieng, sekreterare 070-594 23 53 ingemar.nordieng@gmail.com
Barbro Sandberg, kassör 0722-50 17 03 barbro.a.sandberg@telia.com
Margareta Stiernstedt, medlemssekr. 0708-28 41 73 stiernstedt2010@gmail.com
Magnus Elieson 0703-21 46 07 magnus.elieson@gmail.com
Kerstin Samuelsson 0703-68 40 18 kerstin.samuelsson@icloud.com
Ingemar Olsson 070-772 74 99 ingemar.inolit@gmail.com
Inga Börjesson 070-693 23 63 borjesson.inga@gmail.com

Så vill vi från styrelsens sida önska dig En trevlig och skön sommar!

Vi ser fram emot att till hösten få träffas igen under mera normala förhållanden!