Om hur du anmäler dig till möten, studiebesök och fester

Hur du anmäler dig

Vid anmälan via telefon eller besök måste följande uppgifter lämnas för alla resenärer: Gatuadress, Postnummer, Ort, Telefonnummer, E-postadress, Medlem ja/nej.

Anmälan görs här på webbplatsen. Om Du inte har tillgång till dator kan Du även anmäla dig på expeditionen via besök eller per telefon (se expeditionstider här).

Men om mötet/studiebesöket är mycket populärt kan det bli kö på expeditionen och de som anmäler sig via webben "hinner då före". Ett mycket säkrare sätt är därför att be någon bekant med dator om hjälp.

Under rubriken för respektive möte eller studiebesök hittar du en länk "klicka här". Då kommer du till anmälningsformuläret som du fyller i och sänder. Obs att du måste fylla i ett formulär per person som du vill anmäla.

När du fyllt i formuläret och tryckt på "sänd"-knappen kommer en bekräftelse upp på skärmen. Där ser du ditt bokningsnummer. Anteckna det! Det framgår också om du kommer med eller hamnat på reservlistan. Du får också ett bekräftelsemejl, men det kan ta några minuter innan det kommer.

Har du fått ett bokningsnummer är du anmäld och behöver inte vara orolig.

Om du inte erhållit ett bekräftelsemejl senast påföljande dag, kontakta ansvarig. Att du inte fått mejlet kan bero på att e-postadressen är felaktig.

För att allt ska fungera är det viktigt att alla uppgifter fylls i korrekt.

Vill du testa hur man anmäler sig på webben?

Längst ner på Resesidan finns en fiktiv resa, Tjotahejti-resan. Där kan du "öva" på att fylla i anmälningsformuläret och se hur bekräftelsen ser ut.

Expeditionspersonalen rapporterar att många av de som anmäler sig till expe­ditionen faktiskt har egen e-postadress och alltså dator. Kanske är det så att de inte "vågar" anmäla sig via datorn. Hör du till dem finns två bra alternativ: Gör en anmälan till den fiktiva Tjotaheiti-resan eller kontakta expeditionen så visar de dig hur du kan anmäla dig på Tjotahejtiresan.

Allmänna villkor och annat att tänka på vid anmälan

Vid överteckning har medlem i SPF Seniorerna Falun företräde framför icke medlem.

Anmälan är bindande när du gjort den på webbplatsen eller anmält dig på expeditionen via besök eller per telefon och fått ett bekräftelsemejl/bekräftelse. Vid avanmälning senare än en vecka före aktiviteten utgår ingen återbetalning av anmälningsavgiften oavsett orsak.

Undantag från ovanstående regel gäller om det finns en reservlista och någon på den övertar/betalar platsen.

Betalning erläggs när du fått bekräftelse att du har kommit med till bankgiro 690-3330 - vi kan inte ta emot kontanter. Kom ihåg att ange namn på personen och vilken aktivitet som avses. Vid utebliven betalning tre dagar innan aktiviteten, stryks man från listan och en från reservlistan erbjuds plats istället.

Frågor. Har du frågor kring aktiviteten, önskar specialkost eller är osäker på om det är möjligt att ta med rullstol eller rollator, kontakta aktivitetsansvarig. Vi vill givetvis att alla ska kunna delta  och vi kommer att på bästa sätt försöka ordna detta, men vi behöver informationen i så god tid som möjligt.

Inbetalningar ska göras till bankgironummer 690-3330 - vi kan inte ta emot kontanter. Kom ihåg att ange namn på personen och vilken aktivitet som avses.