Golf sommaren 2024

Kurser våren 2024

Klicka här för ett referat från nybörjarkursen våren 2021.

Har du kanske haft tankar på att börja spela golf? Låt tanken övergå i handling! Man är aldrig för gammal att börja spela golf. Anmäl dig till en nybörjarkurs. I kursen får du instruktion av vår duktige instruktör Jonas Osterman och du får samtidigt social gemenskap med andra SPF-medlemmar.

Du som redan spelar golf men vill ha hjälp att få en bra start på säsongen kan anmäla dig till en fortsättningskurs. Svingen och närspelet behöver säkert korrigeras efter vintervilan och det kan du få i fortsättningskursen. Som golfare är det nyttigt att starta varje säsong med träning under ledning av instruktör.

Kurserna förläggs till Samuelsdals Golfklubb i Falun under ledning av Jonas Osterman, som är professionell instruktör.

Kursavgifter och tider för kurserna:

Kursavgiften för nybörjarkursen är 3000 kr och omfattar sju tillfällen, 5 x 1 tim praktik och två teoripass. I kursavgiften ingår även lån av klubbor under praktiken, spel på banan och vid enskild träning mellan kurstillfällena samt medlemskap i golfklubben under år 2024.

Anmälan till nybörjarkursen görs direkt till instruktör Jonas Osterman, tel 070- 730 1877. Första nybörjarkursen startar söndagen den 6 maj kl 16.00.

För fortsättningskursen är avgiften ca 700 kr för fyra tillfällen med 1 tim/gång.

Fortsättningskursen delas i grupper med högst sju deltagare i varje grupp. I fort­sättningskursen finns plats för många deltagare.

Tider för fortsättningskursen: mån 6 maj, tis 7 maj, mån 13 maj och tis 14 maj. Starttider för de olika grupperna: kl 09.00, kl 10.00, kl 11.00, kl 13.00. Om dessa grupper skulle fyllas kan tider på andra dagar ordnas.

Anmälan till fortsättningskurserna kan göras via e-post till hansthors18@gmail.com. Det går också bra att ringa till Hans Thors, tel 179 26, 070-677 05 49.

Du som har frågor om golfkurserna eller andra frågor om golf kan nu också kontakta Inger Larshans, som har e-post inger.larshans@gmail.com eller tel 070-714 8440.

Samling för golfare

Vana och mindre vana golfare inbjuds till trevlig samvaro på onsdagar med en 9-hålsrunda på Samuelsdals golfbana så snart banan är spelbar. Spelform: scramble. Startavgift: 50 kr, det senare för icke medlemmar. Greenfeeavgift för icke medlemmar. Samling vid klubbhuset. Anmälan på anmälningslista i klubbhuset senast kl 17.00 tisdagar eller genom min golf.se.

Ledare: Daniels Sven Olsson, Inger Larshans och Mats Neubauer.
Scramblespelet pågår under maj-september. Vårens start för onsdagsgolfen meddelas i gruppmejl.

Att komma ihåg: Sommaren 2024 räknar vi med att för adertonde året genomföra föreningsmästerskap i golf för SPF Seniorerna Falun. Tävlingen, över 18 hål, är planerad att spelas den 14 juni på Samuelsdals golfbana.