Årsmöte 2022

SPF Borlänges årsmöte 2022

Efter ett år tyngt av pandemin är det dags att ta nya tag och starta verksamheten som den såg ut tidigare år.

Det var budskapet när SPF Borlänge höll årsmöte i Pingstkyrkan. En stor skara medlemmar hade mött upp för att ta del av planerna för 2022.

Innan mötet inleddes hölls parentation för de medlemmar som gått bort under året och föreningens kör Carpe Diem framförde kända sånger.

Verksamhetsplanen för 2022 innehåller aktiviteter och fortsatta kontakter med andra föreningar för att bredda och förnya verksamheten, som t ex sommarprogram. Målsättningen är att behålla alla 977 medlemmarna men också locka nya till föreningen. Men allt med ett öga på utvecklingen av pandemin.

Till ordförande omvaldes Hugo Tamm och till styrelsemedlemmar Ove Munther, Vera Tannefors och Inger Andersson för 2 år.

Närmast på programmet står vårens sista medlemsmöte ute hos Murboannas, en irländsk afton på Domnarvsgården och en bussresa till, ja vem vet….dessutom lunch på stan.

Deltagarna på årsmötet samlade ihop 1764 kr till Ukraina via UNHCR.