Mousserande viner - inbjudan

Mousserande viner den 6 april 2022 på Sims Gårdshus

Under 2021 startade dryckesprovningar online som en ny aktivitet. Framkom i samband med dessa provningar önskemål om att även ordna vinprovningar. Men eftersom vin är en färskvara, så är det mycket svårare att ordna praktiskt. Därför är vinprovning i första hand lämpat för att genomföras på lokal. Och när vi nu kan träffas igen, så startar Nöjeskommittén en ny aktivitet – Dryckesprovningar live, där i första hand vin och öl är aktuellt.

Och vi startar med en dryck som sammanhänger med fest och glädje – Champagne och andra mousserande viner. Och vad passar bättre än att starta med mousserande viner efter den långa perioden med Covid-19-restriktioner? För att leda provningen har vi engagerat Borlänges champagneexpert nr 1 – Anna Berndtsson.

Det här vad du kommer att få njuta av.

> Forget-Chemin Carte Blanche Brut (champagne)
> H. Goutorbe Special Club Grand Cru 2007 (champagne)
> Clotilde Davenne Brut Extra Crémant de Bourgogne
> Von Buhl Riesling Sekt
> Pongrácz Brut

När: Onsdag 6 april kl. 18.00.

Var: Sims Gårdshus, Ingebjörnsgatan 6 (mellan Bygatan och Häradsvägen)

Kostnad: 200 kr/person

Deltagarantal: max. 45 personer

Anmälan till Bernt Sjödin på adressen berntsjodin43@gmail.com. Om du inte har tillgång till mail, så kan du ringa 070-4976204. Senaste anmälningsdag, om det finns någon plats kvar, är onsdag 23 mars.  När du fått din plats bekräftat betalar du 200 kr/person till något av föreningens konton.

Swish 123 16 98 919
Bankgiro 5618-5952

Vid betalning anger du Vinprovning och för vem/vilka som betalningen gäller. Betala gärna snarast efter att du fått plats bekräftad för att underlätta för oss arrangörer. Betalning skall finnas registrerad hos SPF senast onsdag 23 mars. Din anmälan är inte definitiv förrän du utfört din betalning.

Vi förutsätter att du som kommer är fullvaccinerad. Och du, om du känner det minsta, stanna hemma.