SPF-are lunchar tillsammans

Första fredagen i månaden träffas vi i SPF Seniorerna Borlänge för aktiviteten ”lunch tillsammans”, där vi umgås och har trevligt.

Nu senast den 2 juni sammanstrålade vi på restaurang Haganäs i försommargrönskande Tomnäs. 113 deltagare fick förstklassig servering av professionell personal. Vi serverades sallad med bröd och smör till förrätt. Som varmrätt serverades på varm tallrik ugnsbakad sej med färskpotatis och primörer. Till efterrätt avnjöt vi en rabarber- jordgubbspaj med en kula bestående av vaniljgrädde blandat med färskost och florsocker. Därtill bjöds på en kopp kaffe.

En till bild här.

Tack till vår förening som subventionerade en del av kalaset, vilket ger oss valuta för medlemsavgiften.

Mätta och belåtna efter trevlig samvaro och förstklassig lunch i somrig miljö, ser vi fram emot att i september åter träffas på restaurang Staberg krog.

Karl-Erik Morén