Irländsk afton

Irländsk afton med One and a Half Irish 27 april 2022 på Domnarvsgården

I januari 2020 gjorde One and a Half Irish stor succé när dom besökte oss på Sims Gårdhus. Nu är det dags igen för dessa musikanter, som idag är förstärkta med ytterligare två ”halvirländare”, för en kväll som är dominerad av Irland. Inte bara musik utan även mat och dryck. Preliminärt så är deltagarantalet maximerat till 120 personer.

Så här är programmet för kvällen.

> Dörrarna till källarvåningen öppnas kl. 17.30. När du kommer ner i källarvåningen, så serveras du ett glas irländsk öl.
> Kl. 18.00 startar vi. Musikanterna spelar i ca 30 minuter så att vi riktigt kommer in i den irländska stämningen.
> Mat som är typisk på en irländsk pub serveras – ”Fish & Chips” (men chips utbytt mot klyftpotatis). Till maten får du en flaska irländsk öl, ett glas vin, eller ett alkoholfritt alternativ.
> Del 2 med musik som ska ge oss en riktigt irländsk pubkänsla.
> Lotteri med fina vinster. Endast kontantbetalning.
> Alltsammans för endast 280 kr/person.

Det finns också en bar där du kan köpa mer dryck om du så önskar. Det kommer också att erbjudas Irish Coffee till ett fördelaktigt pris.

Anmälan sker fr.o.m. torsdag 14 april till Marianne Möller på adressen mollermarianne@hotmail.com. Om du inte har tillgång till mail, så kan du ringa 070-5950649. Senaste anmälningsdag, om det finns någon plats kvar, är onsdag 20 april. När du fått din plats bekräftat betalar du 280 kr/person till något av föreningens konton.

> Swish 123 16 98 919
> Bankgiro 5618-5952

Vid betalning anger du Irländsk afton och för vem/vilka som betalningen gäller. Betala gärna snarast efter att du fått plats bekräftad för att underlätta för oss arrangörer. Betalning skall finnas registrerad hos SPF senast onsdag 20 april. Din anmälan är inte definitiv förrän du utfört din betalning.

I mån av plats välkomnar vi även gäster från andra föreningar. Fr.o.m. måndag 18 april tar vi emot dessa anmälningar.

Vi förutsätter att du som kommer är fullvaccinerad. Och du, om du känner det minsta, stanna hemma.