SPF-are lunchar tillsammans

Första fredagen i månaden träffas vi i SPF Seniorerna Borlänge för aktiviteten ”lunch tillsammans”, där vi umgås och har trevligt.

Nu senast den 1 september sammanstrålade vi på Stabergs krog. Stabergs krog välkomnade oss till en smakrik upplevelse mitt i den mäktiga idyllen vid Stabergs barockträdgård.

Klicka här för en bild inne i restaurangen.

63 deltagare bjöds på ett förstklassigt salladsbord med sill och hembakat bröd. Till varmrätt serverades fiskgratäng med vitt vin, tomat och bladsenap, medelhavskyckling samt biffstroganoff. Som alternativ serverades en vegansk gryta med linser, tomat och oliver. Lunchen avslutades med  kaffe och en smaskig kaka.

Karl-Erik Morén informerade om SPF Seniorerna Borlänge´s  mångfald av aktiviteter i september månad. Detaljerad information finns att läsa på hemsidan, i appen eller i annonsbladet Lokalt i Borlänge nr 35.

Efter lunchen gavs en guidad rundtur på Stabergs Bergsmannagård  samt möjlighet att vandra runt i Barockträdgården.

Tack till vår förening som subventionerade en del av kalaset, vilket ger oss valuta för medlemsavgiften.

Mätta och belåtna efter trevlig samvaro och smakrik lunch, ser vi fram emot att i oktober åter träffas på Pizzeria & Restaurang Valentino i Forssa.

Karl-Erik Morén