Bästa SPF medlemmar

Föreningen önskar alla medlemmar en god fortsättning på det nya året och hoppas att alla har haft en trevlig och bra jul och nyårshelg. Vi hoppas att alla mår bra och ser tiden an mot år 2023.
Nu är vi inne i vintertider med kyla, snö och halka, viktigt att tänka på vilka skor som passar bäst till underlaget.

Föreningens nuläge!

Nu när pandemin har klingat av i samhället ser föreningen fram mot ett verksamhetsår som ska kännas mera positivt än 2022. Föreningen har haft en god tillströmning av nya medlemmar och har passerat drygt 1000 medlemmar, vilket vi är glada över.

Men det finns också mörka moln. Allt är inte solsken även om mycket är bra. Så är det till och från i verksamheter, men det är också det som skapar och ger möjligheter till lösningar, förändringar och utveckling.

Pandemin har påverkat oss och delvis vår föreningsverksamhet och vi är en bit ifrån den nivån vi hade innan den slog till med full kraft. Kanske är det ett samhällsfenomen i stort att vi inte orkar ta oss för någonting.

Föreningen har engagerade medlemmar som i många år varit drivkrafter eller bistått i olika kommittéer men som nu känner att de vill avsluta sina insatser, helt naturligt.

Föreningen är därför i starkt behov av medlemmar som känner att man vill bidra till verksamheten.

Om föreningen inte kan få hjälp och stöd av medlemmar finns en risk att föreningen behöver tona ned vissa verksamheter eller avsluta vissa aktiviteter.

Föreningen vädjar därför till alla att fundera om ni kan tänka er att hjälpa till på ett eller annat sätt.

Mer information kan fås av

Med det vill styrelsen önska er

Ett riktigt bra 2023

Borlänge januari 2023