Facebook? - Nej, usch då!

Det finns personer som säger så? Hör du till dem? Eller älskar du pelargoner?

Älskar du pelargoner?

Eller är du mer intresserad av att jaga med gråhund? Eller filateli? Eller vandringsleder i Enviken? Eller gamla järnvägar? Eller "postkolonialt perspektiv"? Eller köpa och/eller sälja mopeddelar?

Vad du än är intresserad av så är du inte ensam. Och det finns folk som är intresserade av att utbyta tankar om just ditt intresse. Det gäller ju bara att hitta dem. Det kan du göra på Facebook, där finns grupper för (sannolikt) alla intressen.

"Utbyta tankar" är kanske fel uttryck, även om du själv inte har något särskilt att förmedla kan du läsa vad andra skriver. Det är bara att skriva ett sökord i rutan överst på sidan och markera att du vill söka bland grupper. Till exempel "vindruvor" så kommer det upp förslag med gruppen "Odla vindruvor" med 3600 medlemmar.

Förutom "grupper" finns det på Facebook "vanliga" sidor för personer, föreningar och företag. Där kan du (om du vill) hålla kontakt med vänner och släktingar. Och kom ihåg - även om du "finns" på Facebook behöver du inte skriva något alls, du kan nöja dig med att läsa. Och om du skriver något på din egen sida kan du själv bestämma vem som ska kunna se det.

Vill du veta hur man gör? Klicka här så kommer du till "Facebookskolan" på vårt förbunds webbplats, där hittar du en instruktion hur du bär dig åt.

När du har gjort enligt instruktionen kan du även besöka vår förenings facebooksida och klicka på "Följa" så ser du automatiskt nyheter från föreningen när du öppnar Facebook.

PS: Är det så att det är just pelargoner som är ditt stora intresse så har du följande grupper att välja mellan:

Älskade pelargoner (12 tusen medlemmar) Vi som älskar pelargoner! (3 tusen medlemmar) Pelargontorget Köp-Byt-Sälj (5,8 tusen medlemmar) Pelargoner för alla, köp, sälj, tips och diskussion (2,8 tusen medlemmar) Pelargoner, köp, byt, bjud, sälj (2,6 tusen medlemmar) Pelargoner Egna korsningar/Hybridisering (554 medlemmar) Pelargoner för alla! Köp Sälj eller bud - alla får vara med (790 medlemmar) Pelargon (4,6 tusen medlemmar) Pelargonauktioner VIP (1 tusen medlemmar) Svenska pelargonsällskapets vänner (6,4 tusen medlemmar) Zonartic pelargoner (992 medlemmar) Bonas-Pelargoner (248 medlemmar) Brokbladiga pelargoner (917 meflemmar) Pelargoner/Pelargonium för oss som gillar Palettblad (726 medlemmar