Ons. 17 okt. Månadsmöte. Kristianopel. Skördeauktion. Harmonikören sjunger in hösten.

SPF Östra Blekinge har haft månads möte i Kristianopel med ett 60-tal deltagare. Efter en höstdikt och Ebbas välkomsthälsning på rim var det dags för vår kör Harmoni att framträda. Det blev ett antal sånger, där flera av dem handlade om hösten. Sedan blev vi serverade en härlig "Olsängssoppa" med ostmacka. Därefter var det dags för den traditionella skörde- auktionen med Sigurd som ropare och det såldes olika skänkta produkter alltifrån potatis till olika marmelader. KEA delade ut priser till de damer och herrar som kommit på pallen i FM-boulen. Kaffe och äppelpaj med vaniljsås fick vi också njuta av innan det var dags för föreningsinformation, lotteridragning och avslutning.

Med pennan KEA. Foto: Billy

KEA läser dikt av Pälle Näver

Ebba läser en egen välkomstdikt och hälsar alla välkomna

Medaljhängda Boulekvinnor i föreningsmästerskapet.Från höger brons Ebba,silver till Margareta och guld till Marianne i mitten