Match mot Ronneby 2018-07-13

HEJ! Här får ni mitt eftermäle från matchen mot SPF-Ronneby i Skarnholm

fredagen den 13/7 och som kan användas till Billys fina bilder på hemsidan (om det inte är för sent):

Redan då vi bestämde datum för matchen mot SPF-Ronneby var jag lite skeptisk. Fredagen den trettonde, kan det komma något gott ur det?

Väderleksmässigt hade det hotats med både regn och åska men av detta märktes intet. Solen strålade som den gjort hela sommaren men en lätt bris gjorde dagen perfekt för boule. Eftersom Ronneby hade lite manfall fick några av oss Östingar för några timmar bli Ronnebybor. För mig var det ingen större uppoffring eftersom jag varit mantalsskriven vid två tillfällen, 1963-1964 och 1989-1996 i denna vackra stad. Men vi blev samtidigt vinnare eftersom Ronneby besegrade oss i Östra Blekinge med siffrorna 14--10 och kvoten 237--220. Kaffepausen efter två ronder gjorde att Ö.Blekinge kunde putsa till siffrorna något!

Sammanfattningsvis tror jag att nästan alla var nöjda med dagen och den förbrödring/försystring som uppstått. I sitt tacktal inbjöd Ronnneby-coachen Kerstin la Fleur Jeppson till vänskapsspel den 2 augusti kl.09:30 i Kallinge enligt den modell som fanns för några år sedan.

Välkomna alla boulespelare medförande startavgiften 20 kr., som kan återvinnas i lottning och bland dem som vunnit tre matcher.

Med pennan Björn Linnnersjö.  Foto:Billy Moberg. Flera bilder klicka på länken

Boulebilder Skarnholmen