Boulematchen mot SPF Torsås 2017-18-09

HEJ!

Boulematchen mot SPF Torsås 2017-09-18

När vi senast mötte Torsås i Skarnholm vann SPF-Ö. Blekinge med siffrorna 13--3.

Dagens batalj i Torsås inleddes med ett lätt regn och omgång 1 blev jämn och det stod 5--5. I andra omgången fick vi storstryk med 8--2 och det såg riktigt mörkt ut även på himlapällen.

Som jag så många gånger skämtat om att då man ligger under med mycket, i detta fall 13--7 så får man vara glad för ett oavgjort resultat.

Då sista klotet funnit sin slutdestination ja då hade Östra Blekinge vunnit omgång 3 med 8--2 och hela matchen slutade oavgjord 15--15. Alla kämpade väl och jag tror att alla våra lag vann minst en omgång. Tyvärr fick Torsås ihop en bättre kvot men med endast ett fåtal fler insamlade poäng.

Bra kämpat ändå, hörde att Torsås förstärkt sitt lag med folk från kusttrakterna!

I morgon tisdag är boulen inställd pau Jämjö men vi som har krafter kvar samlas i Skarnholm där tidningen Blekingeposten skall göra ett reportage om vårt boulespel där. Så kamma till håret och tag med kloten så finns det stor risk för både foton och text i kommande nummer av Blekingeposten, som kommer ut på torsdagar.

VÄLKOMNA!

Björn & Maggan