Oktobermötet med skördeauktion

SPF Östra Blekinge har i samarbete med S/V haft månads möte med skörde- auktion. Ordf. KEA inledde med en höstdikt och sedan hälsade Ebba Svensson ett 70-tal personer välkomna till Kristianopel. Kören HARMONI sjöng ett antal höstsånger innan det var dags att avnjuta pannbiff med potatisgratäng. Därefter tog Arne Strandh hand om klubban och genomförde skördeauktionen på ett bra och humoristiskt sätt. Resultatet blev mycket bra. Traditionellt blev det sedan kaffe och äppelkaka med vaniljsås. KEA hade sedan nöjet att dela ut priser till de tre bästa damerna och herrarna i föreningsmästerskapet i boule. Innan mötet avslutades gavs en del föreningsinformation och dragning i lotteriet verkställdes. Nästa månadsmöte i Torhamn den 15/11.
KEA

Oktober månadsmöte med skördeauktion Bilder

Ebba Svensson och ordf: Karl-Erik Andersson hälsar alla välkomna

SPF-s Harmonikören sjunger höstsånger