SPF Seniorerna Aros bildades 1983

SPF Seniorerna Aros bildades 1983 och blev den 666:e SPF föreningen i Sverige därav också det ursprungliga namnet SPF 666. Det namnet bibehölls ända till 2015
Anledningen till namnbytet 2015 var att det dels var mycket tungarbetat att försöka presentera sig speciellt i telefon och säga SPF sexhundrasextiosex, oftast uppfattade inte mottagaren vem som ringde, dels att många började undra varför 666.
I Wikipedia kan man läsa följande:
666 kan syfta på:odjurets tal enligt Uppenbarelseboken 13:18 i Nya Testamentet i Bibeln. Odjuret har bland annat tolkats som djävulen.
På ett extra Årsmöte 2015 antogs det nya namnet SPF Seniorerna Aros av i stort sett ett enhälligt Årsmöte.
Föreningens målsättning är att bedriva en verksamhet som kan arrangera, aktivera och stimulera ALLA medlemmar. På hemsidan ser ni alla aktiviteter och cirklar som bedrivs och vi försöka etablera nya så fort ett intresse finns.
Vi satsar mycket på studiebesök och resor. Både dagsresor och längre resor. Åtminstone en utlandsresa varje år.
Våra Teaterresor 3-4 per år har blivit mycket uppskattade och nästan alltid fullbokade.