Hemlig resa våren 2024

Påsk- och pingstliljor i Fagerås, snitzel på Limmareds värdhus och besök på Limmareds glasbruk. Referat kommer men vi har redan fått se fina bilder av Ann-Sofie J.

Digitalisering inom Bollebygds kommun

Torsdagen den 30 maj klockan 13.30 - 15.00 blir det informationsträff på Bollegården om Digitalisering inom vården. Bollebygds kommun bjuder in oss på detta möte! Se inbjudan nedan.

Nytt för idag 23 april 2024

Vad är det som är på gång - ibland mycket och ibland lite. Försöker informera både här och på Facebook om vad som erbjuds runt om i vårt område.

Hemlig resa 25 april

Bussen avgår 09.00 på Bollebygds torg och från Bollebygdsskolan hämtar vi upp 09.05. Ta på varma kläder då det inte kommer att vara så varmt och vi kommer att vara utomhus en del.

KPR

10 april ägde så första mötet med KPR rum. Välbesökt möte och bra möte. Diskussion om lokaler och boende för äldre diskuterades.

Nytt 12 april

Referat från månadsträffen 8 april Information från Polisen

Nytt 11 april 2024

Sparbanksstiftelsen Sjuhärad KPR Månadsträff april Vernissage på biblioteket i Bollebygd - Linda Persson

Skandia försäkring

Uppdaterade premier för Skandia gruppförsäkring. Premierna för grupplivförsäkringen hos Skandia har uppdaterats från 1 april 2024, samtidigt har nya alternativ lagts till för den som önskar ett högre försäkringsbelopp.

Nytt 2 april 2024

Folkhälsoveckan 20 - 24 maj 2024 Distriktsmöte i Rydal 2 april

Nytt idag 28 mars

Referat från inspelning av Postkodmiljonären Nytt från Bollebygds kommun Distriktsmöte Digital vandring i Bollebygd.

Postkodmiljonären

Resan till inspelningen av Postkodmiljonären den 26 mars. Samling vid torget 8.15 och avresa 8,30 och man är tillbaka i Bollebygd cirka 12.15.

Fotokomposition 20 mars 2024

20 mars hade SPF Seniorerna i Bollebygd en kurs för intresserade medlemmar vad gäller fotokomposition och teknik.

Deltävling för Hjärnkoll

Deltävling Hjärnkoll den 15 mars hölls i Hökerum där SPF Seniorerna Bollebygd deltog. Tyvärr gick vi inte vidare till nästa omgång!

Fotokurs på vägkorset 20 mars 2024

Linda Persson ordnar en fotokurs för SPF medlemmar den 20 mars klockan 15.00.

Nytt 13 mars 2024

Tysklandsresan i maj - inställd p g a för få deltagare. Pubkväll 20 mars - fullbokad. Viktigt att ta med sig kontanter då man ej kan betala med varken Swish eller kort. En plats kvar till Postkodmiljonären den 26 mars. Hjärnkoll 15 mars i Hökerum. Samåkning från torget 11.30.

Kval till Riksmästerskap i Bridge

SPF Södra Älvsborg och SPF Seniorerna Svenljunga bjuder in till bridgekval för riksmästerskap

DM i Boule

30 maj på Lassalyckan i Ulricehamn är det DM i Boule.

Referat från månadsmötet i mars 2024

Som vanligt har Rosey gjort ett jättefint referat från månadsmötet i mars.

Aktiviteter söndagen den 10 mars

Söndagen den 10 mars är det mycket på gång. TIpspromenad i Hestrafors, fika i Hembygdsgården i Bollebygd och musik i Töllsjö.

BankID och KIVRA

Tisdagen den 5 mars klockan 14.00 visar SPF webbinariet om BankID och Kivra på Träffpunkten Bollegården. Detta är ett samarbete med Anette på Träffpunkten och de bjuder även på fika.