Reportage månadsmöte 231009

SPF Seniorerna Boren Borensberg har haft månadsmöte för oktober i Intresseföreningen Svanens stora sal.

• Fullsatt

Ett 80-tal medlemmar kom för att lyssna på dagens underhållare Rolf och Harald från Mjölby.

Ordförande Leif Holm hälsade välkomna och ett särskilt välkomnande till flera nya medlemmar. Leif informerade om vad som händer i distriktet, bland annat att man planerar en ny vistelse i Vårdnäs för ensamma nästa år, håll koll på vår hemsida om ni är intresserade. Annika Lindén informerade om KPR och samarbetet med kommunen, som går bra enl. Annika.

Siw Carlson rapporterade att det finns ett fåtal platser kvar på några resor i höst.

Vid distriktets tävling "Hjärnkoll" i Linköping segrade SPF Boren lag 1,Gösta och
Britt-Marie Gustavsson och Anita Larsson. Trion gratulerades med blommor och ett stort grattis, samt lycka till på Förbundstävlingen den 12 oktober i Stockholm. Av nio tävlande lag kom SPF Borens lag 2 på fjärde plats, Berit Flyckt, Solveig Palm och Gunnel Sundén, grattis även till den fina placeringen. Hög standard på kunskap inom Boren! Mer finns att läsa på hemsidan.

Rolf och Harald är mysiga underhållare, där Rolf själv gjort de flesta låtarna, både text och musik. Deras avspända sätt gick verkligen hem hos publiken, med flera extranummer.

Gott kaffe och smörgås serverades av våra värdinnor på ett elegant och förtjänstfullt sätt.

Mötet avslutade med lottdragning och ordförandens ord om att ta väl hand om er och andra, så ses vi nästa månadsmöte!

Text & Foto Göran Svensson