Nedan hittar du en beskrivning av hemsidans upplägg.

SPF Seniorerna Boren Borensbergs hemsida – kort introduktion

Välkommen till hemsidan för SPF Boren Borensberg!

Den hemsida vi har idag kan läsas både på dator, surfplatta och smart telefon. Du kan därmed läsa hemsidan även utan att ha tillgång till en dator.

En annan viktig nyhet – du kan få texter/bildtexter upplästa! Klicka fram den sida du är intresserad av, klicka sedan på rubriken Lyssna i den allra översta raden i det ljusare blå fältet.

Nedan kan du läsa mera om vår hemsida och tanken bakom de olika rubriker som finns.

Rubrikerna i översta mörkblå raden.

Start:

Till vänster om bilden hittar du rubriker på Huvudnyheter som används för att tydliggöra de senaste eller kommande större händelserna eller nyheterna inom föreningen. Klicka på den huvudnyhet du är intresserad av. Mera information hittar du sedan genom att klicka på den länk, som eventuellt finns under den blå texten i bilden.

Direkt under bilden på startsidan hittar du rubriken Senaste Nytt från föreningen, förbundet och SPF:s tidning Senioren. Under Förening visas information om sådant som är nytillkommet på SPF Borens hemsida. Nyheter från Östgötadistriktet finns längst ut till höger.

Kalender:

Under denna rubrik listas tiderna för alla aktiviteter som SPF Boren erbjuder sina medlemmar. Allt eftersom tiden går tas inaktuella aktiviteter bort automatiskt.

Föreningen:

Under denna rubrik finns allt som berör föreningens praktiska arbete liksom hur du som är intresserad av SPF kan bli medlem.

Som du ser av underrubrikerna så finns här t.ex. information från styrelsen vilken du når genom att klicka på rubriken Styrelsen. Vidare finns här information om våra Funktionärer och vem som gör vad liksom föreningens stadgar.

Aktiviteter:

Här finns information, tid/plats och kontaktpersoner för alla planerade aktiviteter inom vår förening som t.ex.
- Månadsmöten/övriga träffar,
- Resor, utflykter, studiebesök
- Studieverksamhet

Söker du information om våra kurser eller andra aktiviteter, är det här du ska titta.

Rapporter:

Klickar du på denna rubrik finner du i stort sett samma underrubriker som under Aktiviteter men med den skillnaden att du här kan läsa om vad som genomförts.

Att det finns något att läsa här hänger helt på att du som har varit med på en aktivitet skriver ihop en kort text, gärna med några bilder, och skickar till webbansvarig ulflevin@hotmail.com. Glöm inte att fråga de som är med på bilderna om det är ok att bilden/bilderna publiceras på hemsidan.

Förmåner:

Här hittar du en lista över alla de Lokala förmåner och rabatter som föreningen förhandlat fram. Även centrala förmåner listas här. Observera att PDF-länken Rabatter öppnas i ett eget fönster.

Här finns också underrubriken Hjälp med transport där du kan läsa hur du gör om du behöver hjälp med skjuts till föreningens aktiviteter.

Samhälle:

Under denna rubrik finns viktig information från kommunen och andra myndigheter. Har du förslag på nya länkar under Samhälle, hör av dig till styrelsen eller sänd ett mail till webbansvarig ulflevin@hotmail.com.

Bildgalleri:

Här ligger större bildmängder som tas vid våra aktiviteter. Underrubrikerna är i stort sett desamma som under Aktiviteter och Rapporter. I vissa fall länkas du till Bildgalleri genom en länk från t.ex. Rapporter. Observera att tiden för uppladdning dvs den tid du får vänta innan bilderna visas, för det mesta är låååång!