Reportage möte 230109

SPF Seniorerna Boren Borensberg, har haft sitt första månadsmöte för 2023

Ordförande Leif Holm hälsade ett 70 tal medlemmar samt dagens underhållare Per-Erik Abrahamsson, mer känd som Pecke Polis från Enköping, välkomna.

Efter ordförandens information om föreningen inför våren och Siw Carlsons redogörelse för resor och aktiviteter som startar i januari, fick Pecke Polis presentera sig. Han är pensionerad polis med stor kunskap om bedrägerier mot alla men i synnerhet mot äldre. Pecke Polis är också sångare och musiker.  Budskapet som gäller, var misstänksam mot alla som vill hjälpa på något sätt, om någon vill hjälpa till att bära, eller ringer om problem som verkar hur trovärdiga som helst, tacka nej eller lägg på luren. Aldrig lämna ut kort eller koder, aldrig släppa in någon okänd, alltid ha dörren låst, trist men det är lätt att bli lurad. Äldre kvinnor är bedragarnas huvudsakliga målgrupp.

Ett allvarligt föredrag varvat med musik och framfört på ett lättsamt sätt.

Mötet avslutades på sedvanligt sätt med kaffe smörgås, och förstås lottdragning.

Text o bild Göran Svensson