Månadsmöte 18 september 2023

SPF Söndrumsvännernas månadsmöte i september var välbesökt. 117 medlemmar samlades i den nyrenoverade Staffansalen.

På programmet stod som vanligt information om föreningens många aktiviteter i höst. Föreningen arrangerar en mäng återkommande hälsoaktiviteter som Vattengymnastik, Mattcurling, Canasta, Boule m.m. Höstens teaterresor presenterades, Internetstiftelsens Digitalidag påannonserades osv.

Vi fick en beskrivning av kyrkokamrer Petter Warnholtz om det stora, 18 månader långa, projektet som resulterat i en härlig nybyggd och renoverad församlingsgård i Söndrum.

Därefter var det dags för fika och livligt samspråk.

Efter fikat kom huvudnumret på vårt möte, Emma och Anders Zorn. Rita Isaksson berättade detaljrikt, spännande och mycket beläst om Emma och Anders Zorns innehållsrika livsresa. Vi ser redan fram emot att få ta del av Ritas del 2 av berättelsen om Emma och Anders Zorn. Vi räknar med att Rita besöker oss igen till våren.

Vid pennan Anna-Karin Malmkvist