SPF Kedjan juni 2020

• Ordförande och sekreterare fick inte plats på samma bild
  • Styrelsemöte i Coronatider
  • Ordförande och sekreterare fick inte plats på samma bild

Nuläget i SPF Seniorerna Kedjan i Nordmaling!

Ingen kunde väl i sin vildaste fantasi föreställa sig vad ett virus kan ställa till med. Och främst för oss i pensionsåldern, eller som myndigheterna säger, gruppen 70+. Vi antar att många av oss fått nya erfarenheter av karantän, bristande umgänge med barn och barnbarn, och förstås bristen på umgänge inom SPF Kedjan.

Nu börjar myndigheternas restriktioner att lätta något, och sommaren med värme och soliga dagar ger oss nya möjligheter att åtminstone kunna vara ute, och kunna se och prata med varandra, även om vi förväntas hålla avstånden. Runt om i Sverige, bland alla 800 SPF-föreningar ser vi att man försiktigt börjar starta upp verksamheter, just för det sociala umgängets skull. Det är fortfarande påbud att inte ha större sammankomster som månadsmöten eller större resegrupper. Men man kan nu läsa om gemensamma promenader, med eller utan tävlingar, cykelutflykter, boulespel, krockettävlingar, grillträffar, golf, med mera, med mera

Styrelsen för SPF Seniorerna Kedjan hade möte för någon vecka sedan. Det skedde utomhus i solsken och med ordentliga avstånd. Syftet var att stämma av om även vi i Kedjan skulle kunna starta upp någon form av aktivitet, som är tillåten i dessa restriktionstider. Vi enades om att pröva en promenad längs Puttes väg. En vandring där alla kan medverka på sina villkor, och där alla själva tar med vattenflaska och önskat fika.

Vi samlas tisdagen den 23 juni klockan 13.00 nere på hamnen (Notholmen) och vandrar sedan längs Puttes väg överenskommen sträcka. Vi tar paus och fikar när vi själva vill. Doris Ritola leder promenaden, tillsammans med delar av styrelsen. Ingen anmälan är nödvändig. Känner Du för att träffa vännerna i SPF Kedjan är Du varmt välkommen ner till hamnen den 23 juni klockan 13.00!

Styrelsen återkommer med fler förslag på gemensamma aktiviteter under sommaren! Till dess har vi bara att uthärda, tvätta händerna och hålla avstånden!

Trevlig sommar tillönskar styrelsen alla medlemmar i SPF Seniorerna Kedjan Nordmaling!