Gourmetklubben 2018-04-21

Gourmetklubbens vårträff 2018

Vår andra träff för året var på Marks Golfklubbs restaurang i Kinna. Denna gång hade vi en italiensk afton med temat "La dolce vita", d.v.s "det ljuva livet." Titeln kom från Fellinis sextiotals film, där den mest kända scenen är, när Anita Ekberg badar i Fontana di Trevi i Rom

Efter sedvanligt mingel med bubbel i glasen var det dags att sätta oss vid de festligt dukade borden, där dagens första rätt var citron och timjanstekt laxkub med ricotta och parmesancreme. Därefter följde kalvytterfilé med tomatkompott och som dessert jordgubbsparfait med smälta rabarber. Givetvis hade vi lämpliga drycker till de olika rätterna. Vid det efterföljande kaffet var vi alla överens om att temat "La dolce vita" verkligen hade stämt. Vi hade visserligen inte badat i någon fontän, men miljön var underbar, mat och dryck var fantastiska och vi hade haft en kväll med väldigt fin social samvaro. Vad mer kan man begära?

Länk till bildgalleri