Månadsträff december 2016

Vi får besök av Lucia.

Månadsträff december 2016
SPF Seniorerna Markbygden träffades för årets sista månadsmöte onsdag 14 december.
I ordförande Agnetas frånvaro hälsade sekreterare Eva alla välkomna till vårt traditionella luciafirande och kaffebordet som stod dukat med lussekatter och pepparkakor.
Vera och Lars från biblioteket inledde mötet med information om vad som händer på biblioteken i Mark och vilken service man erbjuder. Det finns ett stort utbud av tjänster hos biblioteken som är värdefulla för oss pensionärer. De avslutade med att ge oss tips på bra böcker att läsa i helgerna.
Information och anmälan om ny HLR-utbildning. Om intresse tar kontakt med Ann Ytterby-Blomqvist tfn 316 19.
Vattengympan startar igen 10 och 13 januari. Platser finns kvar. Anmäla till Clay Ludvigson, tfn 100 03.
Monica Hjelm och Egon Svensson informerade om de planerade resorna under 2017. Kontakt med Monica 070-9267672 eller Egon tfn 070-7616313
Årets lucia var inte den traditionella, men flickorna bjöd oss på ett stämningsfullt framträdande med lite ovanliga inslag. De ska verkligen ha en eloge för att de på egen hand har tagit över vår fina lussetradition. De samlade också in pengar till ett projekt för barn och ungdomar vars föräldrar är missbrukare.
Mötet avslutade med att medlemmarna fick en aktuell information om läget i vår förening och till sist önskade vi varandra God Jul och Gott Nytt År.

Länk till bildgalleriet