Månadsträff april 2017

Musikunderhållning av Tore Olofsson och Jerry Rudenwall.

• Tore Olofsson Jerry Rudenwall

Ett stort antal medlemmar hade mött upp vid månadsträffen för SPF Seniorerna Markbygden den 26 april

Träffen inleddes med att ordförande Egon Svensson hälsade alla välkomna och överlämnade ordet till Bruno Andersson, som med ett vackert bildspel visade hur den nya promenadsträckan vid Hedgärdessjön kommit till.
I anslutning till detta inbjöd ordföranden medlemmarna till en promenad längs promenadvägen tisdagen den 16 maj kl. 09.30. Samling vid parkeringsplatsen. Egen fika!

Ordförande informerade om kommande resor bl.a. konstresa till Louisiana 3 maj och en skärgårdskryssning i Göteborgs södra skärgård 20 juni.

I höst startar också en temacirkel om Kina. En ny bridgekurs planeras till hösten. I slutet av september äter vi gourmetmat på Framnäsrestaurangen.

Information om anhörigstöd, frivilligverksamheten och dagträffen samt information från ett möte om säkerhet. "I varje hem bör finnas brand-varnare, brandfilt och brandsläckare"

Underhållningen stod Jerry Rudenwall och Tore Olofsson för. De framförde "gamla godingar" från Elvis, Frank Sinatra, Michael Wiehe m.fl. och en särskild hyllning till Sven-Erik Magnusson med hans sista inspelning "Så många mil, så många år" Publiken var entusiastisk och sjöng friskt med
i alla låtar.

Träffen avslutades med lotteridragning och ordförande hälsade alla välkomna till nationaldagsfirandet i Kinnaströms sportstuga.

Text: Eva Svedberg
Foto: Kerstin Svensson