Hörselombud

SPF Rudbeckius nya hörselombud

Hej, jag heter Ove Löfgren och är SPF Rudbeckius nya hörselombud

Jag har haft hörapparat i ca 12 år, har just nu Widex apparat men kommer att byta till Phonak. Är medlem i HRF (hörselskadades förening) i Västerås. Har utnyttjat hörselvården både via landstinget och även privat. Är HRF:s representant som ersättare i KRF (kommunala rådet för funktionshinderfrågor) i Västerås, har funnits med där i ca 8 år – driver just nu frågan om att förbättra ljudmiljön inne i förskolor och skolor.

Vad jag skulle vilja uppnå som SPF Rudbeckius hörselombud är att hjälpa fler att faktiskt använda sig av möjligheten av att höra bättre – det kommer alla som behöver höra bättre, må så mycket bättre av. Det finns många hjälpmedel i dag som kan hjälpa oss att höra bättre. Tycker du att du hör sämre, kolla upp det genom att boka tid hos Hörselenheten på Lasarettet – det kan det vara värt. Eller kolla upp det på HRF:s hemsida, där kan man göra en snabb koll på sin hörsel.

Har ni frågor når ni mig på:
mejl: ove.47.lofgren@gmail.com