Resor 2024

Vi måste tyvärr meddela att vi måste ställa in denna resa då vi fått för få anmälningar.
28-29 FEBRUARI ÄNTLIGEN VINPROVNING OMBORD PÅ VIKING CINDERELLA
Avresa kl. 13.45 från V:ås resecentrum/busstation. Äntligen har vi ordnat en ny
vinprovning, denna gång på kryssningsfartyget MS/Cinderella. Vinprovningen
sker i bokad lokal mellan 18.00-19.30 sedan äter vi en Buffemåltid i ”The Buffe”.
Efter maten kan vi umgås och njuta av fartygets olika underhållningar samt shopping. Dag 2 serveras frukost i ” The Buffe” från kl. 07.30 ( svensk tid). Detta blir vår sista möjlighet att kryssa till Åland med Cinderella då hon därefter kommer att gå i ”trafik” mellan Stockholm och Helsingfors. En upprustad MS/Birka kommer att ersätta, detta innebär andra priser.
Pris: 980:- för denna resa, med tillägg för olika hyttkategorier.
Del i utsideshytt: 1.200 Enkel utsideshytt: 1.400
Del i insideshytt: 1.090 Enkel insideshytt: 1.200
I priset ingår: Buffemiddag inkl. vin, öl, dryck o kaffe, Buffefrukost, Vinprovningen, Buss samt bränsletillägg. Hemkomst dag 2 ca 16.30.
Anmälan senast 15 februari. Betalning senast 20 februari
OBS! glöm inte legitimationen

15 MAJ BESÖKER VI DET VACKERT BELÄGNA SLOTTET GRÖNSÖÖ
Avresa kl. 09.30 från V:ås resecentrum/busstation. Grönsöö slott grundades 1607-1611 av Johan Skytte men senare ombyggt 1754 av Carl Posse och ligger vackert beläget på ön Grönsö i Mälaren. Vi besöker familjen von Ehrenheims hem och får en guidad rundtur i detta fina slott. Grönsöö har alltid varit ett hem för sina ägare och är det fortfarande. Slottet har aldrig byggts om helt, så spår av varje tidsepok har därigenom bevarats. Efter avslutad guidning äter vi lunch hos Brännvinsbränneriet och sedan finns egen tid att promenera i parken runt slottet. Beräknad hemkomst ca, 15.30
Pris: 670:- Anmälan senast 2 maj. Betalning senast 7 maj.

De fyra SPF-föreningarna i Västerås har gemensamt kommit överens om att samordna
sina resor. Detta innebär att alla medlemmar kan boka plats till de andra föreningarnas resor. Du kan gå in på respektive förenings hemsida och se deras planerade resor.