Västerås stad

Hur fungerar trafikinformationen till allmänheten inom Västerås stad?

Var har all trafikinformation tagit vägen inom Västerås stad? Tidigare fanns en god information från Västerås Trafiksäkerhetsförening, från Cykelråd, Äldreråd och från tjänstemännen vid de olika enheterna som sysslade med trafik.

I dag verkar inte någonting av detta fungera och trafikanterna blir utan viktig information. Man svarar inte heller på inskickade förslag till förbättringar. T.ex korsningen Drottninggatan/Götgatan.

Vem skall egentligen informera om när nya trafikskyltar införs från Trafikverket? T.ex. cykelgata?

När man för många år sedan sade nej till bidrag för Västerås Trafiksäkerhetsförenings verksamhet borde man i stället ha startat upp ett Trafiksäkerhetsråd för att samverka med allmänheten om olika trafikfrågor!

Västerås 2023 03 07

Sven – Gunnar Wallin