Klubbafton 24 nov 2022

Torsdag 2022-11-24 MGG:s Klubbafton med ärtsoppa

När det är kallt och mörkt, så här på hösten, tyckte vi Mat Glada Gubbar att det är lämpligt att bjuda in medlemmarna på ärtsoppa med varm punch. Cirka 40 personer hade fattat mod att ge sig ut fast det var både halt och regnade lite.

Nere i Gruvan på Folkets hus steg stämningen ända tills dess att Ola startade frågesporten. Då tystnade sorlet och vi fick börja gnugga våra geniknölar. Han hade konstruerat en allmänbildande och svår tävling den här gången. Ola såg att det var ett par som tog fram mobilen och började googla fram svaren på frågorna. Dom fick en varning sedan fortsatte kunskapsspelet. Efter rättningen visade det sig att ingen hade alla rätt. Benny m.fru hade mest rätt och Lars- Ivar kammade hem andra priset.

Festen slutade med den vanliga lottdragningen. Sedan kom det vanliga efterfesten med avdukning, diskning och städning där ett antal av gästerna hjälpte till, TACK
OBS! Bilderna som är klickbara är godkända av alla gäster.

Text Alf Dunder samt foto Alf Dunder och Kent Löfgren