Klubbafton 25 november 2021

Sista torsdagen i denna månad anordnade Matglada Gubbar klubbafton i Sigyn som vanligt.

Drygt 30 gäster samlades i den välbekanta lokalen. Vi matglada började förbereda kvällens meny redan på eftermiddagen med att göra i ordning b.l.a. 20 tapastallrikar som vi plastade in och ställde in i kylskåpen.

Denna gång var det mening att underhållning skulle vara digitalt. Det vill säga, ingen levande musik, en diger spellista som var framtagen. Nu fick vi svårt att få igång musiken som skulle flöda ut genom de nyinköpta högtalarna. Men det ordnade sig när damen som ägde datorn kom in och visade - den knappen ska också vara intryckt. Hon tryckte in den och musiken satte igång (tjejer kan).

Klockan fem började glada SPF:are strömma in, även de fyra Hallsta borna som var inbjudna. De hade hört av sig och var intresserade hur vi hade ordnat ruljansen för att det ska gå ihop och att alla ska trivas. Maten bestod av Bratwurst och tapastallrikar med tillbehör även pizzabitar fanns på menyn. Naturligtvis även kaffe med kaka

När alla var mätta och belåtna kom kvällens överraskning. Ola hade gjort i ordning en frågesport, och köpt in priser. Quiz frågorna handlade om Sveriges geografi som visade att många av oss inte var pålästa, men det gjorde inget för det fanns också ett jumbopris. Aftonen slutade med ett lotteri som hade många fina vinster. Ett långt och fint tacktal hölls av de nöjda och glada hallsta gästerna.

Nästa klubbafton är planerad till fredagen den 10:e december OBS! det blir på en fredag.
Då serveras ärtsoppa med varm punch.

Text och Foto: Alf Dunder