3-klubbsträff i Surahammar 25 maj 2018

2018-05-25 ordnade SPF Surabygden treklubbsträffen för första gången. Den traditionella träffen har i många år alltid arrangerats av Kolbäckarna i Westerkvarn eller Klubb 65 i Trångfors. Det blev en lyckad dag tack vare att vi hade vädergudarna med oss. Vi började som vanligt med frukost i gula paviljongen. När vi var mätta och belåtna lottade vi alla som ville spela boule precis som vi brukade göra. Den här gången blandade vi deltagarna från alla tre klubbarna.

De som inte ville spela boule började spela kort i stället. Ett gäng spelade Gin Rummy och det andra gänget spelade Kille. Man behöver en speciell kortlek för att kunna spela det.

Efter spelrundan tog vi en tipspromenad, med 10 kluriga frågor, som slutade vid hembygdsgården där vi åt lunch. Efter den avsiktligt långa lunchen var det dags för rättning av frågorna och prisutdelning. Endast en person hade nio rätt, det var Harriet Hörberg. Hon och sex andra fick dela på prisbordet. Därefter kom de vanliga tacktalen till arrangörerna och till personalen på Hembygdsgården

FOTO OCH TEXT ALF DUNDER