Distriktsmästerskap i boule 17 augusti 2021

Den 17 augusti samlades 22 lag från 6 st SPF-föreningar inom Västmanlandsdistriktet på Skogslundsskolans grusplan i Surahammar för att spela distriktsmästerskap i boule. Vädret var redan från början regnigt men acceptabelt, men under första matchomgången ökade regnet och under andra matchomgången vräkte det ned. Redan efter andra matchen måste tävlingen avbrytas och slutresultatet räknas efter dåvarande ställning. Bronsplatsen togs av Klubb 65 lag 1 med Lennart Karlsson, Margit Svensson och Sivert Bertilsson. Silverplatsan tog Klubb 65 lag 2 med Torbjörn Thelin, Kerstin Eriksson och Hans Gustavsson. Segrade och årets distriktsmästare blev Tomas lag 2 med Bo Ericsson, Gun Ericsson och Fidele Caruso.
Text och foto: Lars Ivar Eklund