Oktoberfest 25 oktober 2018

Lokalen i Sigyn blev nästan för liten när matglada gubbar kallade till fest. Alla 80 platserna var förbokade. För att man ska kunna kalla festen för en oktoberfest köptes det hem bratvurst och en speciell öl. Tre SPF:are med österrikiskt påbrå erbjöd sig att tillverka potatissallad med tre olika smaker, Alfred, Valter och Bruno. Två av dem drog sedan på sig den traditionella joddlar dräkten Lederhosen med tillbehör och startade festen med deras fina joddlarprogram.

Festen fortsatte med Rock Lelles Gubbrockband. ”Ni vet dom som har framtiden bakom sig.” All bratvurst gick åt men för säkerhets skull hade vår förutseende klubbmästare tagit hem rostbiff och mer potatissallad, det gick åt det med. Barpersonalen, uppklädd i fina tyrolerhattar, fick en jobbig afton för att servera alla hungriga och törstiga medlemmar. Kön ringlade fram till mat och bardisken hela kvällen. En liten överraskning fick allihop på slutet, när de skulle betala för kaffet och kakan. Det var gratis! Heidi hade skänkt de tre stora kakorna och matglada gubbar bjöd på kaffet.

TEXT OCH FOTO ALF DUNDER