Bilrally 22 maj 2022

22/5 kl:10.00 samlades drygt 30 föreningsmedlemmar, för att köra årets bilrally. Sträckan var ca:4 mil lång. Den kördes utan tidtagning, för att minimera risken för dikeskörningar och andra olyckor.
Utefter vägen, fanns ett antal frågor att besvara.
Många deltagare, klarade att svara på dessa med bravur. Flest rätt, hade dock "ekipage Inger/Gudrun" som hade sju rätt av nio. Vinsten blev varsitt fint paraply.
Förmiddagen avslutades där den började, vid boulebanorna på kanalplanen, med kaffe/te, smörgås, liten kaka och mycket trivsamt prat.
Monica Hedberg

2 Bil Rally 2022-05-22
Jag börjar med att tacka tävlingsledningen som ordnade ett roligt bilrally för oss medlemmar.
Tacket kommer kanske lite sent, men bättre sent än aldrig.
Sedan vill jag komplettera tidigare text med några bilder av pristagarna. Första plats kom team Gudrun och Inger. Sedan fick tävlingsjuryn lite problem. Det kom tre lag som fick lika många rätta svar.
För att skilja dem åt fick juryn en elegant lösning på problemet. Dom fick gå en match på Boulebanan. Närmast lillen gällde. Men dramatiken ökade för två av damerna fick exakt lika avstånd från lillen efter mätning. Omkast fick genomföras. Resultatet blev, tvåa Gullan D, trea Catharina och fyra Siv A.
Alf Dunder