Klubbafton 29 november 2018

Torsdag den 29 nov anordnade Matglada Gubbar årets näst sista klubbafton. Traditionsenligt bjöds alla gäster, vid ankomsten, på varm glögg med tillbehör. Trots det dåliga vädret mötte ca. 35 personer upp för att mingla och lyssna på god musik. Dom rutinerade musikanterna Sven ”Kula” Lagerkvist och Leif Björklund stod för underhållningen denna gång.

Förutom njutningsfull musik och sång serverades potatissallad och rostbiff eller tjockkorv som alternativ. Allting kunde nersköljas med utvalda viner eller god öl. När maten hade konsumerats började det rycka i benen på dom flesta. Kula och Leffe kan verkligen framföra dansvänlig musik.

Lottdragningen genomfördes, men själv fick jag sitta lottlös och se på när alla glada lotterivinnarna hämtade ut sina vinster. Åter en lyckad kväll kunde vi lägga till i minnesbanken när vi i mörkret vandrade hem nynnande på Sven och Leffes tolkning av Frank Sinatra's ”I did it my way”.

TEXT OCH FOTO GULLAN OCH ALF DUNDER