Boulens Dag 3 september 2019

Tisdag 2019-09-03 Åkte fyra Lag från Sura till Boulens Dag i Björklinge. 169 lag deltog med blandat resultat. Plats 16, 82, 88 och 116 lyckades vi i alla fall klara av. Varje lag spelade fem matcher, maxtid var ca. 45 min. Surabygdens lag med Lars och Agneta Ahlqvist samt Anders Rudklint erövrade fina priser med sin 16:e plats. Ett trevligt mellanspel i tävlingen hände efter första matchen. Mitt lag klarade av den på ca. 20 minuter så vi fick en lång paus. Jag satt då i det soliga vädret och fikade när det kom en reporter från UNT och ville göra en intervju. Det fick hon göra, jag svarade på alla hennes frågor och svävade ut lite på svaren när jag beskrev vår sport och vårt samhälle.
När hon sedan ville ta en bild på mig svarade jag, ”bara på det villkoret att jag får ta en av dig som kommer att hamna på SPF:s hemsida.” Det var okej. Text och foto: Alf Dunder.